تبلیغات
مجله پزشکی سلامت سیتی - 4 توصیه برای خوب خوابیدن
 
مجله پزشکی سلامت سیتی
با ما باشید تا سالم باشید
صفحه نخست                 تماس با مدیر                    پست الکترونیک                   RSS                  ATOM
نظرات ()
نوشته شده توسط جواد در تاریخ پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391
توصیه برای خوب خوابیدن

در این مقاله بخور و نخورهایی را ارائه می‌دهیم که خواب راحتی را برای شما به ارمغان آورده و از بی‌خوابی‌های شبانه خلاصتان می‌کند. با ما همراه باشید.

 شام خوب، خواب خوب

باید بدانید که با ایجاد تغییراتی در عادت‌های غذایی‌تان می‌توانید مشکل را حل کنید. در واقع شب باید بیشتر حواستان به غذاهایی که می‌خورید باشد.

قانون شماره‌ ی یک: شام سرشار از کربوهیدرات و کم پروتئین میل کنید

کربوهیدرات‌ها و پروتئین نقش مهمی در سنتز برخی از نروترانسمتورهای مغز دارند و به این ترتیب باعث خوابی راحت و یا برعکس بی خوابی می‌شوند.

توصیه می‌کنیم مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات با شاخص گلیسمی پایین میل کنید. یعنی کربوهیدرات‌هایی که به آرامی جذب می‌شوند مثل نان کامل (سبوس دار)، غلات کامل (برنج قهوه‌ای)، پاستا، میوه های تازه و غیره.

انون شماره‌ی دو: شام را سبک، زود و کم ادویه میل کنید

وقتی شام را دیر وقت میل کنید، پرخوری کنید، مواد غذایی چرب و تند میل کنید، هضم غذا به کندی صورت می‌گیرد و دمای بدنتان بالا می‌رود. این دو عامل، زمان خواب را به عقب می‌اندازد و در اغلب موارد باعث بی‌خوابی در طول شب می‌شود. برای همین توصیه می‌کنیم شام را زود میل کنید.

از غذاهای تند و ادویه‌دار بپرهیزید.

پرخوری نکنید.

مصرف چربی‌ها به ویژه اسیدهای چرب اشباع شده مثل سوسیس و کالباس، گوشت قرمز پرچرب، دسرهای خامه‌ای، کره، پنیر پرچرب، سس‌های پرچرب و غیره را محدود کنید.

 قانون سوم: مصرف امگا 3 ها را در الویت قرار دهید

امگا 3 ها تأثیر خوبی روی عملکرد مغز می‌گذارند و برای همین خوابی خوب و راحت به شما هدیه می‌دهند. مصرف مواد غذایی سرشار از امگا3ها را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید مثل ماهی آزاد، ماهی ماکرو، ساردین، روغن کلزا و روغن دانه‌ی کتان.

در عوض تا جایی که می‌توانید مصرف مواد غذایی حاوی امگا6ها را محدود کنید مثل روغن آفتاب گردان، مایونز و غیره.

 
قانون شماره‌ی چهار: نوشیدنی‌های کافئین دار و الکلی ممنوع

کافئین روی مغز اثر می‌گذارد و باعث هشیاری می‌شود. این تأثیر تا 6 ساعت بعد از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار نیز ادامه دارد. برای همین اگر مشکل بی‌خوابی یا بدخوابی دارید بعد از ظهر به بعد از نوشیدن قهوه و دیگر نوشیدنی‌های حاوی کافئین مثل چای، نوشیدنی‌های گازدار و شکلات خودداری کنید.

مصرف الکل علاوه بر دیگر مضراتی که دارد، باعث بی‌خوابی، بیدار شدن‌های شبانه و در نهایت بدخوابی می‌شود.

 چند توصیه‌ی کلی

 مصرف شیر در برخی از افراد که نمی‌توانند پروتئین آن را به خوبی هضم کنند باعث بی‌خوابی می‌شود.

 می‌توانید از جوشانده‌های خواب آور مثل بابونه، درخت زیفون، گیاه سنبل الطیب، بادرنجبویه استفاده کنید.

 برای داشتن خواب راحت، استرس را از خود دور کنید. مشکلات و غم فردا را به فردا محول کنید و آرام باشید.

 همیشه سعی کنید سر یک ساعت مشخص به رختخواب بروید.

 به طور منظم ورزش کنید البته نه شب‌ها.





نوع مطلب : توصیه های پزشکی، 
برچسب ها : شام خوب، خوب بخواب، شام شب،
لینک های مرتبط :

چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 09:08 ق.ظ
Hey! I realize this is sort of off-topic however I needed
to ask. Does operating a well-established website such as yours
take a large amount of work? I am brand new to writing a blog however I do write in my
diary every day. I'd like to start a blog so I can share my experience and
views online. Please let me know if you have any ideas or tips for brand new aspiring
bloggers. Appreciate it!
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 10:59 ب.ظ
Hey! I just wanted to ask if you ever have any trouble
with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months of hard work due
to no data backup. Do you have any solutions to prevent hackers?
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 11:01 ق.ظ
Just what benefits can be produced by your online business?
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 05:57 ق.ظ
Six guidelines of spoken English are simple and easy absolute.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 11:31 ب.ظ
For women, a business suit - either with a skirt
or jeans - is a must. A dress with a jacket over it's also appropriate.
دوشنبه 20 فروردین 1397 09:53 ق.ظ
In 1909, Wolfers commissioned Belgian Artwork Nouveau architect,
Victor Horta, to build his headquarters in Brussels.
دوشنبه 20 فروردین 1397 12:57 ق.ظ
Have actually been taking little over a month.
یکشنبه 19 فروردین 1397 07:31 ق.ظ
Have actually been taking little over a month.
چهارشنبه 15 فروردین 1397 09:49 ب.ظ
An interesting discussion is definitely worth comment. I believe that you ought tto write more about this topic, it mayy not be a taboo mattr but typiically folks don't spewk about these issues.
To the next! Best wishes!!
چهارشنبه 15 فروردین 1397 09:14 ب.ظ
These are easy to apply too - simply cut out a small piece, place it on the
clip the place it can be discreetly hidden, after which take away the backing.
چهارشنبه 15 فروردین 1397 08:29 ب.ظ
And I don't know how heavy the BAFTA earrings are, but I'd be more than prepared to do
a take a look at run and report my findings.
چهارشنبه 15 فروردین 1397 06:44 ب.ظ
Have actually been taking little over a month.
چهارشنبه 15 فروردین 1397 04:11 ب.ظ
Have actually been taking little over a month.
شنبه 1 مهر 1396 12:05 ب.ظ
Nice post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon every day.
It will always be helpful to read through content from other
authors and use a little something from their websites.
دوشنبه 22 خرداد 1396 05:55 ق.ظ
I conceive other website proprietors should take
this web site as an model, very clean and fantastic user genial
layout.
یکشنبه 21 خرداد 1396 11:06 ق.ظ
WOW just what I was searching for. Came here by searching for 4
چهارشنبه 3 خرداد 1396 11:19 ق.ظ
We're a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your website offered us with valuable information to work on. You have done a formidable job and our whole community will
be thankful to you.
سه شنبه 2 خرداد 1396 10:02 ق.ظ
Fantastic goods from you, man. I have take note your stuff previous to and
you're simply extremely fantastic. I actually like what you have got here,
certainly like what you're saying and the way in which wherein you say it.
You make it enjoyable and you still take care of to stay it smart.
I can not wait to learn far more from you. That is really a tremendous web site.
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 08:04 ب.ظ
Hello there, just became aware of your blog through Google,
and found that it's truly informative. I'm going to watch out
for brussels. I'll appreciate if you continue this in future.

Numerous people will be benefited from your writing.
Cheers!
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 05:27 ب.ظ
With havin so much content and articles do you ever run into any issues of plagorism
or copyright violation? My blog has a lot of completely unique content I've either
written myself or outsourced but it appears a
lot of it is popping it up all over the internet
without my permission. Do you know any techniques to help protect against content from being ripped off?
I'd really appreciate it.
شنبه 2 اردیبهشت 1396 04:27 ب.ظ
If you would like to increase your familiarity
simply keep visiting this web page and be updated with
the newest news posted here.
شنبه 2 اردیبهشت 1396 06:38 ق.ظ
Hi there! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?

My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of
hard work due to no back up. Do you have any solutions to prevent hackers?
شنبه 2 اردیبهشت 1396 04:40 ق.ظ
Hi my friend! I want to say that this post is awesome, great written and include
almost all significant infos. I'd like to look extra posts like this .
دوشنبه 21 فروردین 1396 04:11 ب.ظ
This info is priceless. When can I find out more?
دوشنبه 21 فروردین 1396 09:01 ق.ظ
Hi there, this weekend is fastidious in favor
of me, since this moment i am reading this great informative piece of writing here
at my house.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


تاریخ تاسیس وبلاگ 23/5/1390

مدیر وبلاگ : جواد
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :